Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزش

آموزش خاموش کردن حالت auto macro در دوربین گوشی های آیفون

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سری آیفون 13 کمپانی اپل با دوربینی معرفی شد حالت ماکرو دارد. برنامه دوربین آیفون زمانی که به سوژه ای نزدیک می شوید، به صورت اتوماتیک به روی حالت ماکرو می رود. در این مطلب از مجله لیون کامپیوتر به شما نحوه خاموش کردن حالت auto macro در گوشی های آیفون را آموزش می دهیم.

چرا دوربین گوشی های آیفون به صورت خودکار به حالت ماکرو می روند؟

در سیستم عامل iOS 15 اپل، حالت ماکرو به عکاسی Macro در دوربین گوشی های آیفون 13 و پرو مکس کمک می کند. عکاسی ماکرو به نوعی از عکسبرداری می گویند که در آن به قدری به سوژه نزدیک می شوید که ابعاد آن از ابعاد واقعی اش بزرگ تر می شود. به عنوان مثال تصویربرداری از حشرات به صورت کاملاً نزدیک نوعی ماکرو است.

زمانی که با گوشی های اپل به سوژه ای نزدیک می شوید، آن ها تلاش می کنند تا شما جزئیات بیشتری را ثبت کنید. به همین دلیل از لنز معمولی عریض (واید) به لنز فرا عریض (اولترا واید) تغییر حالت می دهند. معمولاً این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما از سوژه مورد نظر 14 سانتی متر (5.5 اینچ) فاصله داشته باشید. با اینحال می توان این تغییر حالت را غیر فعال کرد.

آموزش خاموش کردن حالت auto macro در دوربین گوشی های آیفون

آیفون شما باید مجهز به سیستم عامل iOS 15.2 باشد که بتوانید دکمه خاموش و روشن کردن حالت اتوماتیک ماکرو را ببینید. بنابراین اگر سیستم عامل پایین تری دارید، ابتدا باید آن را ارتقأ دهید. برای غیر فعال کردن auto macro در دوربین گوشی های آیفون باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1.  وارد برنامه تنظیمات یا settings شوید.
  2. سپس، به پایین صفحه بروید و روی Camera بزنید.
  3. در ادامه نیز بخش Camera را انتخاب کنید.
  4. در پایین صفحه منو، می توانید دکمه قابلیت Macro Control را ببینید. این گزینه را روشن کنید تا حالت ماکرو تحت کنترل باشد.how-to-turn-off-auto-macro-on-iphone-2
  5. حالا می توانید برنامه تنظیمات را ببندید و برنامه دوربین را باز کنید تا خاموش بودن حالت ماکرو را بررسی نمایید.

برای بررسی خاموش کردن حالت auto macro در دوربین گوشی های آیفون خود، دوربین را به سمت سوژه ای نزدیک کنید، خواهید دید که به حالت ماکرو تغییر می کند. زمانی که این حالت پیش می آید، یک آیکون گل در قسمت preview خواهید دید. اگر این دکمه زرد شود، یعنی حالت ماکرو روشن است.how-to-turn-off-auto-macro-on-iphone-5

روی دکمه زرد رنگ گل کلیک کنید تا حالت auto macro در دوربین گوشی آیفون شما خاموش شود. اینگونه لنز دوربین نیز به حالت اولیه خود باز می گردد. امیدواریم این مطلب برای تان مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا